woensdag 27 september 2017

Kinderopvangtoeslag 2016 met rente

Yes, zojuist bericht gehad van mijn overheid dat we veel geld van ze terugkrijgen. Omdat het mijn eerste maanden werken was, in 2016, had ik expres de uren wat lager ingeschat dan ik zou gebruiken. Ook omdat ik niet wist hoe we uit zouden komen met inkomen en belastingaangifte.

Gelukkig krijgen we nu het verschil terug tussen waar we recht op hebben, en wat we al als voorschot hebben ontvangen. Het is een mooi bedrag van 510 Euro. Plus daarbovenop nog 1,01% rente. Een percentage wat ik nergens anders ontvang momenteel. Totaal 516 Euro dus. (ka-ching!)



Zodra het op de rekening staat mag dit direct naar het spaarpotje voor de keuken.
Ik ben me inmiddels al voorzichtig aan het oriënteren, en dat is best leuk. Toch valt het me tegen wat de mogelijkheden zijn voor een leuke indeling van de keuken. Het is al snel best standaard. Logisch ook, want wij hebben best een standaardruimte voor de keuken. Namelijk 3,00 x 3,00.
En dan kijk ik in zo'n keukenblad en droom weg bij zo'n woonkeuken van 20m2, haha. Helaas...

Hopelijk hebben jullie inmiddels ook de definitieve berekening van de kinderopvangtoeslag ontvangen! Of andere leuke teruggaves? Rond deze tijd komt ook vaak kindgebondenbudget met een afrekening of de zorgtoeslag.

4 opmerkingen:

  1. geen berekening gezien maar vanmorgen stond er wel 53 euro op de rekening :D
    hier geen kindgebonden budget, zorgtoeslag of huurtoeslag. alleen KOT van de psz vorig jaar (al gaat hij ook al een jaar naar school ondertussen ) toch fijn weer 53 euro extra :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kreeg vorige week 2 rekeningen op de mat: € 784 terugbetalen over 2016 en € 253 terugbetalen over 2017 (daar zijn ze snel mee, want per 1 oktober a.s. stoppen mijn kinderen met de BSO).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij moesten €108 terug betalen over de periode jan-mei 2016. Hierna is dochter definitief gestopt met bso. We mopperen niet want man heeft echt veel meer verdiend.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!